TIPS VOOR IN DE VAKANTIE!

Sporten in de zomer is genieten en met deze tips wordt het ook een stuk makkelijker!

Je bent de hele winter goed bezig geweest met sporten, maar nu het zomer is heb jij eigenlijk niet meer zoveel motivatie. Het is soms heel warm en op de andere momenten heb je eigenlijk gewoon geen zin. Als je fit for summer bent moet je eigenlijk ook fit voor winter zijn, toch? Met deze tips kun jij zomers gewoon doorgaan met de goede voornemens en ben je het hele jaar fit.

Bij hoge temperaturen, geringe inspanning
Pas de duur en intensiteit van je training aan, aan de temperatuur. Doe het bij warm weer wat rustiger aan. Loop niet te hard van stapel. Heb je een tijdje niet aan sport gedaan, bouw dan je training weer rustig op. Je kunt hiervoor uiteraard ook terecht bij onze instructeurs, die je graag zullen adviseren.

Vermijd de heetste momenten van de dag
Je kunt het beste in de ochtend of in de avond gaan sporten als je de ergste warmte wil vermijden. Het kan lekker zijn om al heel vroeg te gaan sporten. Denk bijvoorbeeld aan 7 uur ’s ochtends. Het is dan nog lekker rustig en de temperatuur is ook prima te doen. Probeer in ieder geval niet tussen 12.00 en 15.00 uur te gaan sporten.

Water, water, water..
In de zomer is het warm en ook al voelt dat in Nederland vaak niet zo: toch droogt je huid uit. Probeer daarom zoveel mogelijk water te drinken. Dit hydrateert je huid en zorgt ervoor dat het niet uitdroogt. Voldoende water betekent niet teveel water: 2 liter per dag is genoeg. Houdt je niet zo van water? Probeer het dan iets lekkerder te maken door er bijvoorbeeld citroen doorheen te doen.

Smeer, scrub, verzorg
Verzorg je huid in de zomermaanden goed. Hoeveel de zon ons vitamine D geeft, kan het ook nadelig zijn. Door het hele dag in de zon liggen wordt onze huid aangetast. Neem daarom na het zonnen een koude douche, dit is ook goed voor de doorbloeding. Daarnaast kan je ook nog een scrub gebruiken, zodat de dode huidcellen verdwijnen en je sneller bruin wordt. Een bodylotion daarna en de huis is weer klaar voor de volgende dag. Pas wel op met scrubben dat je je de volgende dag goed insmeert.

Pak de fiets of ga lopen
Is het mooi weer, pak dan de fiets of ga wandelen. Op deze manier kun je al gauw een half uur per dag bewegen.

Eet fruit als tussendoortje, snoep verstandig
De zomer is bij uitstek het seizoen van ijs en andere zoete tussendoortjes, maar ook het seizoen van fruit. Probeer verstandig te kiezen. Ga voor waterijsjes i.p.v. roomijs. Kies voor fruit i.p.v. snoep!

Maak slim gebruik van je vakantieplek
Vakantie aan zee? Sta ’s ochtends eens wat eerder op en plan een early workout. Er is nu nog alle ruimte op het strand om lekker een stukje te joggen of een strandwandeling te maken. Je kunt ook de dag beginnen met een verfrissende duik in het zwembad.

Plan een sportieve buitenactiviteit
Ga er op uit met het gezin of vrienden en plan een sportieve buitenactiviteit. Bijvoorbeeld: klimmen of abseilen, een wandel- of fietstocht, zwemmen, kanovaren, skaten. Zo heb je een gezellige dag en ben je tegelijkertijd actief bezig.

You-time
De zomer, geen stress en heerlijk weer. Geniet hier dan ook van! Maak momentjes vrij om de dingen te doen die jij leuk vind, zoals een boek lezen of lekker rustig muziek luisteren, zo dat je na de vakantie weer uitgerust aan het ‘normale’ leven kan beginnen.

Wij zijn gewoon open! 
Los van al deze tips, kun je ook gewoon lekker bij ons blijven sporten! Wij voeren ons aangepaste zomerrooster, maar hebben nog steeds een ruime keus aan lessen. Dus voor ieder wat wils!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *